Meet The Family! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Keus - WaarBenJij.nu Meet The Family! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Keus - WaarBenJij.nu

Meet The Family!

Door: Manon Keus

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Februari 2015 | Australië, Sydney

G’day mate! How are you? Overal waar ik kom starten ze elke conversatie met ‘how are you?’
Eerst wist ik niet zo goed hoe ik daarop moest antwoorden, moet je zeggen dat het goed gaat? of moet je hoi terug zeggen, HOE WERKT DIT? haha. Maar nu naar een paar weken ben ik er eindelijk achter dat het niet gek is om te antwoorden; Good! Thank you! How about yourself?
Ook zijn ze een beetje lui, alles wat ze kunnen afkorten doen ze ook. Barbecue is barbie, vestagables zijn veggies, zelfs mijn naam Manon word afgekort naar Mannie. Hilarisch.

Ik ben alweer drie weken in Sydney! Belachelijk hoe snel het gaat. de tijd vliegt echt letterlijk ook al is dat een beetje cliche om te zeggen. Dus mijn tweede werkweek zit er ook alweer op en ik heb het echt super naar mijn zin in mijn hostfamilie! Ze zijn mega lief en behulpzaam, ik heb hele veel gemeen met beide parents. Dus dat is heel relaxed. Hugh is een cameraman, hij werkt voor commercials, documentaires en heeft ook verschillende verhuur bedrijven hier in Sydney. Mijn schermpje van mijn camera was gebroken in NZ, ik leen nu zijn camera’s haha. En hij heeft allemaal adresjes om mijn camera te laten repareren. Dus dat is wel grappig. genoeg in common dus! En Amy is hoog zwanger nog 5/6 weken. Spannend! Ze is op dit moment veel thuis. Maar ze zijn net verhuisd, was een beetje ongelukkige timing, maar er word nog half verbouwd en overal staan dozen. niets is nog baby klaar, eigenlijk het enige wat af is, is de keuken! haha. Dus het is nog een beetje een chaos, maar dat maakt het niet minder leuk. Het is stiekem voor mij ook wel handig, ik help alles uitpakken, neerzetten en schoonmaken. Dus ik weet meteen waar alles staat en waar ik spullen kan vinden, dat scheelt weer!

Tot nu toe is er nog niet echt een routine, ook de de verhuizing en ik ben er nog maar twee weken natuurlijk. Maar mijn dagen zien er ongeveer als volgt uit: ’s ochtends is Louie meestal al eerder op dan dat ik begin, ik begin tussen 7 en 8, ligt eraan hoe goed Louie ’s nachts heeft geslapen. Dan maak ik ontbijt voor hem, kleed hem aan. En meestal gaan we wat doen ’s ochtends, dus of lekker in de tuin spelen, met de kinderwagen naar het park. om 11:00-12:00 een beetje lunchen en tijd voor het middag slaapje! Meestal slaapt hij 3 uur, soms langer, soms korter, dan verschilt het ook weer wat ik ga doen, meestal ga ik dan dingen schoonmaken en uitpakken. Als hij wakker word dan hebben we nog tot 5 uur. Dan is het tijd voor het avondeten, bathtime! En om 19:00/19:30 ligt hij op bed. en dan is mijn werkdag weer voorbij. Dus ik maak heel erg veel uren, wat ook wel fijn is!
Maar ik zorg dus in principe elke dag voor Louie, behalve in het weekend, dan ben ik vrij. Op woensdag en donderdag gaat hij een paar uur naar daycare, dus dan heb 2 halve dagen vrij (of ik ga helpen uitpakken, maar ze zijn super relaxed dus het maakt hun niet uit, ik mag werken maar ik mag ook wat voor mezelf gaan doen) en vrijdagochtend hebben we peuter-zwemmen. haha super schattig. Ik heb nu twee keer meegekeken met Amy en volgende week ga ik het zelf doen! Aangezien het voor haar bijna niet meer te doen is met haar grote buik. Ook ga ik vanaf volgende week zelf Louie heen en weer brengen naar daycare, ik heb die route nu al zovaak gereden dat ik gelukkig ondertussen goed de weg kan vinden! jeeej.

Ik woon niet bij hun thuis, ik woon naast hun, ik heb mijn eigen ruimte met keuken en badkamer. Maar de afgelopen twee weken heb ik eigenlijk alleen het bed en de douche gebruikt. haha omdat ik eigenlijk altijd ontbijt, lunch en diner bij mijn hostfamilie. Dus ik ben er ’s ochtends vroeg en ga ’s avonds om 11 uur eens naar bed haha, maar goed. maakt niet uit. Het zwembad is letterlijk in mijn ‘achtertuin’ als ik de deur open doe sta ik naast het zwembad, dus mij hoor je niet klagen!! haha.
Ik heb ook mijn eigen auto, die mag ik altijd gebruiken. Behalve als ik met Louie op pad ga, dan neem ik de auto van Amy, dan ruilen we auto’s.

Maar ik ben niet alleen maar aan het werk! Gelukkig haha. Ik heb me vorige week ook in geschreven bij een sportschool. Om te sporten maar ook gewoon om wat sociale contacten op te doen. dus ik ga elke dag even een uurtje sporten. Of ik doe een groepsles of ik stap zelf de fitness in. En dat gaat super goed! De gym zit in/naast het zwembad waar ik ook met Louie zwem en daar mag ik ook gratis gebruik van maken nu ik bij de gym sport. Dus ik vermaak me prima.

’s avonds of in de weekenden ga ik meestal de stad in, je kan heel makkelijk andere au-pairs ontmoeten via FB, dus dat heb ik al een paar keer gedaan en dat is super leuk! Een ander meisje uit Duitsland werkt hier ook als au-pair en daar heb ik nu al een paar keer mee wat gegeten en afgelopen zaterdag zijn we naar een Valentijns feestje geweest in Double Bay in een vette pub. Dat was een pub met een aantal verschillende area’s maar in het midden stond een grote boom verlicht door honderden lampjes. Met een grote bar buiten, maar er was aan alle kanten van de boom wat te doen, aan de ene kant was een live-band, boven stond een DJ. Heel gezellig!

Sydney is altijd druk, als ik ’s avonds wat ga eten in de stad dan is het overal druk haha. Heel veel Aziaten, soms lijkt het wel een beetje alsof je in Thailand loopt, dan zie je geen enkele Aussie hehe. Anyway, dat was niet mijn punt, ik wilde zeggen dat Sydney zo mooi is, super veel kleuren, heel veel groen. Ik merk (ook) omdat ik hier naar de gym ga, dat iedereen super gezond is, ze zijn veel meer bewuster bezig met eten dan wij in Nederland. En dat maakt mij ook bewuster. Als je rond lunchtijd door het park loopt dan zie je dat de kantoor mensen de dure pakken uitdoen, sportkleren aan en HUP gaan met die banaan. Maar niet 10 mensen maar echt tientallen tegelijk. Het komt waarschijnlijk ook omdat ze veel meer out-door leven dan wij, het is hier natuurlijk bijna het hele jaar lekker weer.

Omdat ik veel voor Louie zorg en dus ook eten maak voor Louie ben ik afgelopen week gezonde dingen gaan koken. Omdat ze ook in mijn hostfamily super gezond eten, doe ik daar natuurlijk aan mee, het is de eerste paar dagen een beetje wennen, alleen maar fruit en salades bijna geen brood maar wel goede, lekkere en gezonde maaltijden. Dus ik besloot om gezonden snacks te maken. We hadden mega veel bananen over, dus ik heb bananenmuffins gemaakt, ze zijn super lekker, gezond en zonder suikers! Louie vind ze geweldig! Dus toen ben ik ook bananenpannenkoekjes gaan maken en ook die vallen in de smaak.

Vanaf volgende week ga ik meer ondernemen met Louie, hij raak steeds meer aan mij gewend en andersom ook. Dus ik ga meer met hem naar het zwembad. Ook hebben we vanaf volgende week een dierentuin abonnement, jeeej! dan kan ik ochtenden en middagen met hem naar de dierentuin. Nouja dat soort dingen!

Nu is het weekend, dus straks ga ik een andere wijk verkennen. Chatswood! Ik heb namelijk een fatsoenlijke tas en portemonnee nodig. als je aan het backpacken bent denk je daar niet overna, maar als je tijdelijk ergens gaat wonen is dat allemaal toch wel handig. Daarna door naar de gym en vanavond de stad in. Morgen word het als het goed is super mooi weer dus dan ga ik hopelijk een dagje naar t strand.

haha dit verslag was veel te lang en onsamenhangend, sorry als je dit helemaal heb moeten lezen hehe.
Ik zei toch al dat ik niet goed was in schrijven van blogs!

Keeeeep you posted.
Cheers!
xxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

New Zealand, Australia and South-East Asia.

Actief sinds 15 Feb. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 4781

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 02 Januari 2016

Worldtrip

Landen bezocht: