19 dingen die ik geleerd heb van een Peuter - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Keus - WaarBenJij.nu 19 dingen die ik geleerd heb van een Peuter - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Keus - WaarBenJij.nu

19 dingen die ik geleerd heb van een Peuter

Door: Manon Keus

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Maart 2015 | Australië, Sydney

Tjees, een peuter zijn van bijna 19 maanden is niet makkelijk. Er voor zorgen ook niet trouwens, maar het is wel een goede uitdaging en grappig. We vinden elkaar erg leuk dus dat maakt het samen eten, samen spelen, samen slapen, samen huilen, samen uitstapjes maken en zwemmen erg gezellig en leuk. Sterker nog ik leer heel veel dingen van Louie.

Vorige week zijn we voor het eerst samen naar de dierentuin geweest. Hij had nog nooit een dierentuin gezien, laat staan weten wat een giraffe en een schildpad is. Voor mij was het ook de eerste keer in de Toranga Zoo. Amy en Hugh zijn zo relaxed, ik vond het heel erg leuk dat ik de eerste stapjes in de dierentuin mocht zetten met hem. En hij vond het geweldig! Ondertussen hebben we een jaar-membership, dus nu kunnen we zo vaak als we willen. We kunnen natuurlijk niet uren rondlopen want tussen de middag slaapt hij nog. Dus we zien vaak twee of drie dieren en de speeltuin. En dan gaan we weer naar huis. Ik geloof tot nu toe dat hij de schildpadden (die hij achterna rent langs het glas) en de Giraffen het leukst. Maar goed, we hebben nog lang niet alle dieren bewonderd. dus word vervolgd.

Veder is het ondertussen dagelijkse routine voor mij, opstaan, ontbijten met Louie, aankleden, spelen (uitstapje, zwemmen, naar het park of gewoon lekker thuis) dan lunchen en zijn middagslaapje, als er iemand thuis is ga ik vaak even boodschappen doen of naar de sportschool, ’s missdags weet ik nooit hoe het loopt, vaak hebben we geen afspraken ’s middags het ligt er maar net aan hoe laat hij wakker word. En dan dan al snel beginnen we aan de avond routine. Eten, badderen en slapen. Dus het voelt in tegenstelling tot een maand geleden weer alsof ik in een heel normaal leven zit. Zonder busjes en hostels en reizen. Het is heel relaxed om nu op een plek te zitten en dan ook nog met heel veel leuke en lieve mensen. Ik kan er niet over ophouden maar ik heb het echt super erg getroffen met mijn host familie. En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet.

Omdat ik bijna 6 dagen per week met Louie doorbreng ben ik achter de volgende dingen gekomen (die waarschijnlijk nog eens handig kunnen zijn voor later.. of niet.. haha)

1. Spelen in de speeltuin is leuk, maar het is veel leuker om andermans ballen en drinkflessen te stelen.. en vervolgens loop ik er achteraan om alles weer netjes terug te geven.
2. Ik vind altijd eten in mijn zakken. altijd. crackers, knijpfruit, rusk, mueslibars. Louie heeft namelijk altijd honger.
3. Kinderwagen zijn super handig! behalve als je niet weet hoe ze werken en voor de ingang van het zwembad staat met een koud huilend kind en je probeert om de kinderwagen in te klappen en ondertussen Louie vermaken en zorgen dat hij stopt met huilen en en en. LKGFHAELaaaaaarh. Maar ik na 2 weken ben ik pro-kinderwagen inklapper en weet ik hoe ik Louie weer vrolijk krijg. BAM.
4. Zwemmen zelfs onderwater hoppa allemaal leuk en aardig, behalve als ik probeer weer uit het zwembad te gaan en hij zet het op het krijsen omdat ik niet kan toveren en hem meteen warm aangekleed heb, stom van mij en excuses voor alle bezoekers van het zwembad.
5. puzzelen is heeeeel interessant maar ermee gooien is een leuker geluid..
6. ovens, kastjes, telefoon, ipads, tv, glazen, potten, pannen, pennen en alles wat klein genoeg is om in je mond te stoppen, stop ik in mijn mond. zucht.
7. ik kan niet 2 seconde op de bank zitten. want klimmen op banken, koffietafels, stoelen is een leuk avontuur.
8. vingerverven is opzich een leuke activiteit zolang hij het niet eet. Volgende keer moet ik misschien overwegen om geen rode verf te gebruiken maar groen of blauw. Toen we enthousiast aan het verven waren in de tuin en Hugh kwam thuis is het toch niet helemaal oké om je kind volledig rood aan te treffen. NEE HET IS GEEN BLOED..
9. Praten is moeilijk, dus huilen, klagen, wijzen en opgetild worden is dé oplossing. Spraakoefeningen ook trouwens.
10. Snot, kots en poepluiers. been there, done that. Ik ben niet eens onder de indruk.
11. Peuters hebben ook een eigen wil, haha geen twijfel over dat.
verschoontafels, commodes, hoe je ze wil noemen vallen niet in de smaak bij Louie.
12. de Wiggles: https://www.youtube.com/watch?v=9L3AAZ8Sx9M fan-tas-tisch. ondertussen ken ik alle liedjes en alle dansjes. ik wil het niet maar het gaat vanzelf.
13. en dan hebben we ook nog de zingende aardappels: https://www.youtube.com/watch?v=W-n2-4UuknI … ja ik weet het ook niet.
14. Avocado’s, avocado’s, avocado’s, avocado’s, avocado’s, als hij echt echt echt niets wil eten, is hij aaaaaltijd blij met avocados. altijd.
15. Knuffelen is leuk. Het is te schattig voor woorden als je een onverwachtse knuffel krijgt of morgens binnenkomt en een kleine huppelende krullenbol wil graag een knuffel. mijn. hart. smelt.
16. Slapen is leuk en gelukkig is Louie het met me eens.
17. ik vind mezelf continu in de meest vreemde houdingen of zet de meest gekke gezichten op en maak de meest vreemde geluiden. Louie vind het hilarisch.
18. Al mijn sieraden zijn ook Louies sieraden.
19. Nieuwe kleren of dat leuke shirtje? vol met kleine vieze handjes.

Anyway, ik kan er op het moment niet meer bedenken en natuurlijk weten meer een deel van jullie allang hoe het is om voor een peuter te zorgen, sorry mam als ik een moeilijk peuter was, hehe. Maar ik vind het hele erg leuk! Het is elke dag weer een beetje een uitdaging hoe ik hem vandaag vermaak of zorg dat hij genoeg eet en lacht en speelt en slaapt.

Vandaag of morgen zal ik wat foto’s op FB zetten van Louie en Sydney.. Het is een beetje onhandig om te foto’s hierop te zetten.
Dit weekend ben ik naar de Blue Mountians geweest, prachtig gebied maar dat was nog een heel avontuur. Dat word nog vervolgd aangezien we nu een familie-lunch hebben en ik even sociaal ga doen.

heel veel kusjes weer vanuit Australie.
xxxxxxxx BYEEEE

  • 08 Maart 2015 - 09:37

    Juuuuuul:

    Hiii Manonnieeee,
    Heeerlijk om al je verhaaltjes te lezen, vind ze helemaal geweldig!
    Wat een avonturen he, vind het zo leuk voor je!
    Geniet ervan chickiee... much loveeee vanuit koude Nederland <3

  • 08 Maart 2015 - 09:38

    Juliet Van Den Nieuwendijk:

    Hiii Manonnieeee,
    Heeerlijk om al je verhaaltjes te lezen, vind ze helemaal geweldig!
    Wat een avonturen he, vind het zo leuk voor je!
    Geniet ervan chickiee... much loveeee vanuit koude Nederland <3

  • 08 Maart 2015 - 09:39

    Juliet Van Den Nieuwendijk:

    Oh super leuk, nu staat het berichtje er twee keer :') snap er niets van hahahah

  • 08 Maart 2015 - 09:48

    Manon Keus:

    hahaha, lekker bezig Juuuuulieeee. :D heel. veel. kusjes terug! xxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2015 - 10:15

    Jannie:

    hoi manon ,wat een leuk verslag lees ik weer.
    fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    en ja misschien heb je later nog wat aan al deze ervaringen ,wie wet.
    ik zou zeggen geniet ervan voor je het weet ben je weer hier.
    groetjes vanuit Hellevoetsluis.xxx

  • 08 Maart 2015 - 11:09

    Guido:

    KLinkt alsof je het flink onder de knie hebt. Wanneer kunnen we je hier boeken voor oppas, of misschien een tips & tricks sessie :-)

  • 08 Maart 2015 - 14:15

    THOMAS :

    Z.L. ;)

  • 16 Maart 2015 - 22:02

    Opa En Oma Keus:

    Weer heel leuk je verslag te lezen, ik begrijp dat je op facebook ook schrijft, dat heb ik niet. Misschien ga ik het wel proberen, moet dan eerst aan anderen vragen hoe dat dan werkt. De groetjes en veel kusjes van ons,
    opa en oma

  • 21 Maart 2015 - 17:51

    Oma De Zwartt:

    Lieverd, Wat een boel ervaring doe je op bij je leuk gezinnetje.Ik ben benieuwd naar de komende foto,s. Je zult het wel drukker krijgen als de baby er is, maar dat went ook wel.Beschuit met muisjes smeren of kennen ze dat niet? We hopen gauw iets van je te horen.Liefs en dikke kussen van mij en opa Ja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

New Zealand, Australia and South-East Asia.

Actief sinds 15 Feb. 2015
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 4786

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 02 Januari 2016

Worldtrip

Landen bezocht: